ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 2ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΚΙΑΘΟΥ 2024-25

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας 

2ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΚΙΑΘΟΥ 2024-25


 Εισαγωγή

   Με τον όρο "σχολικός κανονισμός" εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου και να επιτυγχά- νονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές/τριες, εκπαιδευτικοί, άλλο επιστημονικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες). 

  Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας. 

    Προσέλευση-Παραμονή στο σχολείο-Αποχώρηση 

   Το ημερήσιο διδακτικό ωράριο, διαμορφώνεται ως εξής: 

 Πρωινή Ζώνη

 - υποδοχή των μαθητών/τριων στο σχολείο: 07:00- 07:15 

- έναρξη προαιρετικής πρωινής ζώνης: 07:15-8:00 

 Υποχρεωτικό Πρόγραμμα 

- υποδοχή των μαθητών/τριων στο σχολείο: 08:00- 08:15

 - έναρξη 1ης διδακτικής περιόδου: 08:15

 - λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- αποχώρηση μαθητών/τριων: 13:15 (εξάωρο)

 Ολοήμερο Πρόγραμμα (μόνο για τους μαθητές/τριες του σχολείου που συμμετέχουν στο Ολοήμερο)

 - έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου Προγράμματος: 13:15 

- λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου Προγράμματος: 16:00

   Η κατανομή των διδακτικών ωρών και των διαλειμμάτων του σχολείου, καθώς και η διάρκειά τους, παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα: 

ΩΡΕΣ -  ΔΙΑΡΚΕΙΑ 

ΠΡΩΙΝΗ ΖΩΝΗ 

07:00-07:15 15΄ Υποδοχή μαθητών 

07:15-08:00 45΄ Προαιρετική Πρωινή Ζώνη 

ΠΡΩΙΝΟ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 

08:00- 08:15 15΄ Υποδοχή μαθητών 

08:15- 09:40 85΄ 1η διδακτική περίοδος 

09:40- 10:00 20΄ Διάλειμμα 

10:00- 11:30 90΄ 2η διδακτική περίοδος 

11:30- 11:45 15΄ Διάλειμμα 

11:45- 12:25  40΄ 5η ώρα 

12:25- 12:35 10΄ Διάλειμμα 

12:35- 13:15  40΄ 6η ώρα 

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 

13:15- 13:25 10΄ Διάλειμμα 

13:25- 14:00  35΄ Διατροφική Αγωγή 

14:00- 14:15  15΄ Διάλειμμα 

14:15- 15:00  45΄ 1η ώρα 

15:00- 15:15  15΄ Διάλειμμα 

15:15- 16:00   45΄ 2η ώρα  

  Οι γονείς - κηδεμόνες των μαθητών/τριων που είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο Πρόγραμμα δηλώνουν από τηναρχή της σχολικής χρονιάς την ακριβή ώρα αναχώρησης από το σχολείο στις 15:00 ή στις 16:00

  Η άφιξη των μαθητών/τριων το πρωί γίνεται εγκαίρως, από τις 8:00 ως 8:15, από τις εισόδους του σχολείου, ώστε να παρευρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση, αφού αυτή είναι η μοναδική ευκαιρία για επαφή και ενημέρωση του συνόλου της σχολικής κοινότητας. 

  Η είσοδος στο προαύλιο επιτρέπεται μόνο για τους/τις μαθητές/τριες και το προσωπικό του σχολείου. Οι ενήλικες που συνοδεύουν τα παιδιά τους, αφού βεβαιωθούν ότι αυτά εισήλθαν στο προαύλιο, παραμένουν έξω από αυτό. 

  Για λόγους ασφαλείας των μαθητών/τριων αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος οι αυλόπορτες κλείνουν στις 8:15. Εάν κάποιος/α μαθητής/τρια δεν παρευρεθεί στην πρωινή παράταξη, θα μπορεί μέχρι τις 8:20 να προσέλθει. Σε περίπτωση που κάποιος/α καθυστερήσει δικαιολογημένα, έρχεται στο σχολείο συνοδευόμενος από τον κηδεμόνα του. 

  Η επαναλαμβανόμενη καθυστερημένη πρωινή προσέλευση μαθητών/τριων στο σχολείο δημιουργεί σοβαρό παιδαγωγικό πρόβλημα στη λειτουργία του τμήματος. 

  Πριν από την έναρξη των μαθημάτων πραγματοποιείται κοινή προσευχή των μαθητών/τριων και του διδακτικού προσωπικού στο προαύλιο του σχολείου με ευθύνη των εκπαιδευτικών που εφημερεύουν. Αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι μαθητές/τριες έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν στην πρωινή προσευχή, οφείλουν όμως να βρίσκονται στο χώρο του σχολείου όσο αυτή διαρκεί και να σέβονται την ιερότητα της στιγμής. 

   Η αποχώρηση των μαθητών/τριων από το σχολείο γίνεται ως εξής: 

  Στο τέλος του εξαώρου στις 13:15 (λήξη υποχρεωτικού προγράμματος) όλοι οι μαθητές/τριες που ολοκληρώνουντο πρόγραμμά τους αναχωρούν από τις εξόδους του σχολείου ως εξής: 

α) οι μαθητές/τριες των Α΄, Β΄ και Γ' τάξεων αποχωρούν από την νότια θύρα του προαυλίου & 

β) οι μαθητές/τριες των Δ΄, Ε΄ & ΣΤ΄ τάξεων αποχωρούν από την ανατολική θύρα του προαυλίου. 

  Στο τέλος του ολοήμερου προγράμματος οι μαθητές/τριες που είναι εγγεγραμμένες σε αυτό αποχωρούν από την νότια θύρα του προαυλίου, σύμφωνα με την ώρα αναχώρησης που έχουν δηλώσει οι γονείς-κηδεμόνες τους στην αρχή της σχολικής χρονιάς, δηλαδή στις 15:00 είτε στις 16.00

  Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας του σχολείου ανήκει αποκλειστικά στους γονείς- κηδεμόνες. Όσοι από αυτούς συνοδεύουν τους/τις μαθητές/τριες κατά την αποχώρησή τους, πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους και να περιμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου. 

  Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/τριων που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα. Για οποιαδήποτε αλλαγή στο πρόγραμμα οι γονείς θα ενημερώνονται από το σχολείο με γραπτή ανακοίνωση. Οι ανακοινώσεις θα αναρτώνται και στην ιστοσελίδα του σχολείου ενώ η επικοινωνία θα γίνεται και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. 

Φοίτηση 

  Η φοίτηση των μαθητών/τριων, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία, είναι υποχρεωτική. Οι μαθητές/τριες τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος. Ιδίως τηρούν την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινή προσευχή, εορταστικές εκδηλώσεις, παρελάσεις, εκπαιδευτικές εξορμήσεις, εκδρομές κ.ά.). 

  Η απουσία τους από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.). Σε περίπτωση που ένας μαθητής απουσιάζει, πρέπει να ενημερώνεται ο/η εκπαιδευτικός της τάξης για το λόγο της απουσίας και όταν η απουσία είναι πολυήμερη ή επαναλαμβανόμενη ενημερώνεται και η Δ/νση του σχολείου.

   Όταν η απουσία είναι πέραν των τριών (3) ημερών, καλό είναι να προσκομίζεται ιατρική βεβαίωση που να αναφέρεται η ασθένεια και να διευκρινίζεται με σαφήνεια η δυνατότητα του/της μαθητή/τριας να παρακολουθεί μαθήματα χωρίς τον κίνδυνο μετάδοσης της νόσου. 

  Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, απαραίτητο είναι οι μαθητές/τριες των Α' και Δ΄ τάξεων να προσκομίσοσουν εγκαίρως το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ). 

Συμπεριφορά μαθητών/τριών-Παιδαγωγικός έλεγχος 

  Οι μαθητές/τριες οφείλουν να συμπεριφέρονται με σεβασμό και ευγένεια προς το εκπαιδευτικό προσωπικό, τους συμμαθητές/τριες τους και προς όλα τα πρόσωπα που βοηθούν στο έργο του Σχολείου. 

  Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι μαθητές/τριες οφείλουν να τηρούν τους κανόνες της τάξης. Αυτό σημαίνει πως όχι μόνον παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία αλλά και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/τριων τους για μάθηση. Βασικό καθήκον κάθε μαθητή/τριας είναι η προσπάθεια και η μελέτη. 

  Η αλλαγή αίθουσας για τη διδασκαλία ορισμένων μαθημάτων πρέπει να γίνεται χωρίς αργοπορία. Απαγορεύονται οι θορυβώδεις και ενοχλητικές εκδηλώσεις στους διαδρόμους του σχολείου κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του. 

  Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στη συμπεριφορά των μαθητών/τριων κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων για λόγους πρόληψης ατυχημάτων. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος όλοι οι μαθητές/τριες βγαίνουν από τις αίθουσες και κατεβαίνουν στο προαύλιο κινούμενοι δεξιά στις σκάλες. Ο κάθε εκπαιδευτικός φροντίζει για τον αερισμό και την καθαριότητα της τάξης του και εξέρχεται τελευταίος. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών/τριων στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου. Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές/τριες παραμένουν αποκλειστικά σε προστατευμένους χώρους που ορίζονται από τους εκπαιδευτικούς και είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Κανένας μαθητής/τρια και για κανένα λόγο δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος/η του/της. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές/τριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου. Εάν επιθυμεί να δώσει φαγητό στο παιδί του καλό είναι να παραδίδεται αυτό από τον γονέα/κηδεμόνα σε εφημερεύοντα δάσκαλο/α του σχολείου. 

  Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος κάλυψης φυσικών αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Εάν προκύψει οποιοδήποτε πρόβλημα απευθύνονται στους/στις εφημερεύοντες δασκάλους/ες, που βρίσκονται στο προαύλιο και δεν εισέρχονται στους χώρους των γραφείων χωρίς άδεια. 

  Οι μαθητές/τριες οφείλουν να διατηρούν καθαρό το προαύλιο. Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα προσέρχονται γρήγορα στο χώρο συγκέντρωσης. Κατόπιν, πάντα με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών, ανεβαίνουν με σειρά στις αίθουσες. 

   Οι μαθητές/τριες σε καμία περίπτωση δε φεύγουν από το σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας - κηδεμόνας για να προσέλθει στο σχολείο και να παραλάβει το παιδί του αφού ενημερώσει. 

  Οι μαθητές/τριες που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους περιμένουν τον κηδεμόνα τους, ακόμα και αν αυτός καθυστερήσει, και δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι/ες. Η τήρηση των κανονισμών είναι επιβεβλημένη όχι μόνο για λόγους εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου αλλά και για λόγους ασφαλείας των παιδιών. Οι βοηθητικοί χώροι (τουαλέτες) πρέπει να διατηρούνται επίσης καθαροί. 

  Επίσης προσοχή, υπευθυνότητα και σχολαστική τήρηση των οδηγιών λειτουργίας απαιτείται από τους/τις μαθητές/τριες και κατά την χρήση των διαδραστικών πινάκων, των ηλεκτρονικών υπολογιστών, των εποπτικών μέσων, του αθλητικού υλικού και λοιπής υλικοτεχνικής υποδομής. 

  Το σχολικό βιβλίο παρέχεται στους μαθητές/τριες δωρεάν. Η κακή χρήση ή καταστροφή του δεν επιτρέπεται. Οι μαθητές/τριες σέβονται τα προσωπικά αντικείμενα των συμμαθητών/τριών τους και σε καμία περίπτωση δεν τα χρησιμοποιούν χωρίς την άδεια των κατόχων τους. 

  Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός σχολείου οι μαθητές ακολουθούν τους/τις συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια. Σε καμία περίπτωση ένας μαθητής/τρια δεν παραβαίνει με τη συμπεριφορά του τις αρχές του Σχολείου και τις υποδείξεις των συνοδών εκπαιδευτικών.

  Εν κατακλείδι, οι μαθητές/τριες είναι υποχρεωμένοι/νες να τηρούν τον Κανονισμό του Σχολείου. 

  Απαγορεύονται στο σχολείο παντός είδους αντικείμενα που η χρήση τους μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την υ την υγεία και τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών/τριων. Πιο αναλυτικά οι μαθητές/τριες, εκτός από τα αναγκαία 7 σχολικά είδη για το ημερήσιο πρόγραμμά τους, δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο μπάλες και παιχνίδια, πολύτιμα αντικείμενα, τιμαλφή ή άλλα υλικά. Επίσης εντός του σχολικού χώρου οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να φέρνουν κινητά τηλέφωνα, ταμπλέτες, “έξυπνα” ρολόγια χειρός και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα καταγραφής και επεξεργασίας εικόνας και ήχου (υπ’ αρ. Φ.25/103373/Δ1/22-6-2018 ε- γκύκλιο ΥΠ.Π.Ε.Θ.). Κάθε παρέκκλιση από τα ανωτέρω αποτελεί αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου και αντιμε τωπίζεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην υπ’ αριθμ. 10645/ΓΔ4/22-1- 2018 Υ.Α. (ΦΕΚ 120/τ.Β’/23-1-2018) παιδαγωγικά μέτρα. 

  Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές/τριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του/της μαθητή/τριας αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε ο/η μαθητής/τρια αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του. Ο μαθητής/τρια που συμπεριφέρεται άσχημα καλείται στο Γραφείο του Δ/ντή και συζητεί μαζί του για τη συμπεριφορά του/της, προειδοποιείται ότι την επόμενη φορά που θα ξανασυμπεριφερθεί με τον ίδιο τρόπο θα ενημερωθούν οι γονείς του/της - η στενή συνεργασία Σχολείου-Γονέων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη-, αν συνεχιστεί η ίδια συμπεριφορά, τότε γίνεται συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων γι αυτό το θέμα και αποφασίζεται να ασχοληθεί μαζί του/της και η Ε.Δ.Υ. με τη σύμφωνη γνώμη των γονέων του. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται. 

Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού 

  Η ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή και αντιμετώπισης φαινομένων βίας παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. 

  Η βία απαγορεύεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Οι μαθητές/τριες οφείλουν να απευθύνονται στους/στις εφημερεύοντες/ουσες εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν. 

  Οι μαθητές/τριες που παρατηρούν φαινόμενα βίας οφείλουν να μην τα ενισχύουν, αλλά να συνεισφέρουν στη διακοπή της σκηνής βίας και να ενημερώσουν τον/την εφημερεύοντα/ουσα εκπαιδευτικό. 

  Οι μαθητές/τριες που δέχονται οποιαδήποτε μορφής βία ή αποκλεισμό πρέπει να το αναφέρουν σε έναν ενήλικα (εκπαιδευτικό ή γονέα). 

  Οι μαθητές/τριες οφείλουν να σέβονται τους/τις συμμαθητές/τριες τους και να αποδέχονται τη διαφορετικότητα τους. Κάθε μορφή εκφοβισμού (πρόκληση σωματικού πόνου, διάδοση φημών, απομόνωση από παρέες, προσβλητικά λόγια και μηνύματα, ηλεκτρονικός εκφοβισμός κλπ.) απαγορεύεται αυστηρά, ελέγχεται αυστηρά και αντιμετωπίζεται αναλόγως και κατά περίπτωση από τον/την εκπαιδευτικό, τον Διευθυντή του Σχολείου ή τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα πάντα με την εκπαιδευτική νομοθεσία. 

 Το σχολείο μας λαμβάνει τα κάτωθι μέτρα πρόληψης: 

 Σε επίπεδο σχολείου: 

α) διαρκής ενημέρωση των εκπαιδευτικών. 

β) επίβλεψη των σχολικών χώρων κατά τη διάρκεια του διαλείμματος όπου δυνητικά θα μπορούσαν να λάβουν χώρα περιστατικά βίας- εκφοβισμού. 

γ) συλλογή στοιχείων (παρατήρηση - καταγραφή περιστατικών στο χώρο του σχολείου). 

δ) διοργάνωση συνελεύσεων για την επίλυση του θέματος. 

ε) πραγματοποίηση παρεμβάσεων πρόληψης της σχολικής βίας και ειδικότερα την παγκόσμια ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού γίνονται δράσεις όπως σχηματίζοντας τη φράση «ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ» από τους μαθητές/τριες στην αυλή του σχολείου προκειμένου να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές/τριες σε φαινόμενα βίας και εκφοβισμού. 

Σε επίπεδο τάξης: 

α) υλοποίηση προγραμμάτων για τη διαχείριση θυμού και επιθετικότητας και την ανάπτυξη ενσυναίσθησης και κοινωνικών δεξιοτήτων (φιλία, αλληλεγγύη, παραδοχή, αποδοχή λάθους). 

β) προγράμματα ένταξης στη σχολική μονάδα των νεοφερμένων μαθητών/τριών ή αυτών με ιδιαίτερες ανάγκες. 

γ) εφαρμογή συνεργατικών μεθόδων μάθησης με δημιουργία ομάδων με σκοπό την επικοινωνία και την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης μεταξύ των μαθητών/τριών. 

δ) θεματικές συναντήσεις με γονείς στις οποίες ενημερώνονται, ώστε να εντοπίζουν τα σημάδια εκφοβισμού και τους τρόπους που γίνεται αντιληπτό. Οι γονείς χρειάζεται να συμπορευτούν με τους κανόνες του σχολείου.

  Σε ατομικό επίπεδο-περιστατικού: 

α) οι εκπαιδευτικοί επιλαμβάνονται κάθε μορφή βίας και εκφοβισμού. 

β) Σε περίπτωση που εκδηλωθούν τέτοια φαινόμενα: Προβαίνουν σε άμεση διακοπή της πράξης βίας. Αναφέρουν στο παιδί την πράξη βίας που εκδηλώθηκε (τι είδε ο/η εκπαιδευτικός). Τονίζουν με σαφή και ψύχραιμο τρόπο ότι η βία δεν είναι αποδεκτή και ενημερώνουν το παιδί που άσκησε βία ότι θα ακολουθήσει συζήτηση αργότερα. Επιβεβαιώνουν στο παιδί που έγινε αποδέκτης βίας ότι είναι ασφαλές. Ζητούν ενημέρωση από τους θεατές του περιστατικού. Καταγράφουν τις συνθήκες του περιστατικού. Αναπτύσσουν ατομικές συζητήσεις με το παιδί που άσκησε βία και το παιδί που έγινε αποδέκτης βίας και ακολουθούν ομαδικές συζητήσεις. 

   Η σχολική μονάδα προκειμένου να προληφθούν και να αντιμετωπιστούν φαινόμενα βίας και σχολικού εκφοβισμού προβαίνει σε συνεργασία με την ΕΔΥ, το ΚΕΔΑΣΥ και την Σύμβουλο Εκπαίδευσης ή κοινωνικούς φορείς για την ανάπτυξη συμβουλευτικής προς τους/τις εμπλεκόμενους/μενες μαθητές/τριες, θεατές και γονείς. 

  Στην περίπτωση που οι γονείς/κηδεμόνες διαπιστώσουν περιστατικό ενδοσχολικού εκφοβισμού καλούνται να ενημερώσουν αμέσως τον/την εκπαιδευτικό της τάξης ή/και τον Διευθυντή του σχολείου, ώστε το σχολείο να προβεί στις κατάλληλες ενέργειες αντιμετώπισης. Για την παρακολούθηση από το ΥΠΑΙΘΑ του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού σε πανελληνία κλίμακα, έχει δημιουργηθεί ειδική ψηφιακή πλατφόρμα αναφορών (https://stop-bullying.gov.gr/). 

Σχολικές Εκδηλώσεις-Δραστηριότητες 

  Το Σχολείο κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους διοργανώνει εκδηλώσεις/δραστηριότητες που απευθύνονται άλλες αποκλειστικά στους/στις μαθητές/τριες και άλλες και στους γονείς και στους/στις μαθητές/τριες αλλά και στην υπόλοιπη κοινωνία. Στόχο έχουν τη σύνδεση της σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/τριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι δράσεις είναι προγραμματισμένες και ενημερώνεται η Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης Μαγνησίας όπου απαιτείται. Οι γονείς των μαθητών/τριών ενημερώνονται από τη διεύθυνση του Σχολείου για όλες τις εκδηλώσεις/δραστηριότητες και ζητείτε η έγγραφη συγκατάθεσή τους όταν χρειάζεται (εκδηλώσεις/δραστηριότητες εκτός σχολικού χώρου, συμμετοχή σε έρευνα, φωτογράφιση). Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός σχολείου οι μαθητές ακολουθούν τις συμβουλές των εκπαιδευτικών. 

  Οι διδακτικές επισκέψεις και οι σχολικές γιορτές είναι μέρος της σχολικής ζωής, βοηθούν στην αποτελεσματικότερη πραγματοποίηση του σχολικού έργου, γι’ αυτό οι μαθητές/τριες δεν πρέπει να απουσιάζουν από αυτές, παρά μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο. Οι ώρες προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών/τριων παραμένουν αμετάβλητες σε περίπτωση διδακτικής επίσκεψης, ενώ σε περίπτωση γιορτής το ωράριο διαμορφώνεται αναλόγως. 

Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας-Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων 

  Φυσικοί κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας είναι ο πατέρας και η μητέρα του. Εάν κατοικούν σε άλλη πόλη ορίζουν οι ίδιοι με έγγραφη δήλωση τον κηδεμόνα του/της μαθητή/τριας. Σε περίπτωση διαζευγμένων γονέων, ως κηδεμόνας του παιδιού ενώπιον του σχολείου νομιμοποιείται ο γονέας που έχει την κηδεμονία με δικαστική απόφαση, την οποία οφείλει να προσκομίσει στο σχολείο. Σε περίπτωση που κάποιος από τους γονείς του/της μαθητή/τριας δεν έχει την κηδεμονία του πρέπει το Σχολείο να ενημερωθεί άμεσα. 

  Οι γονείς και οι κηδεμόνες εγγράφουν τον/τη μαθητή/τρια στο σχολείο, σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Ένα από τα δικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια, Επικοινωνούν συχνά με τον Διευθυντή και με τους εκπαιδευτικούς της τάξης, παρακολουθούν τη φοίτηση, το ήθος και τη σχολική επίδοση και ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα ζητήματα τα οποία σχετίζονται με τον/τη μαθητή/τρια. 

  Ο γονέας πρέπει να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για τον/τη μαθητή/τρια και οφείλει να προσέρχεται στις τακτικές μηνιαίες συγκεντρώσεις, καθώς και σε τυχόν έκτακτες που ορίζει ο/η εκπαιδευτικός της τάξης. Επίσης οφείλει και ο ίδιος να ενημερώνει το σχολείο για θέματα που μπορεί να επηρεάζουν την επίδοση ή τη συμπεριφορά του/της μαθητή/τριας στο σχολείο. Καλείται από τους/τις εκπαιδευτικούς του παιδιού ή τον Διευθυντή του σχολείου,όποτε κριθεί αναγκαίο, για την πορεία του/της μαθητή/τριας και κυρίως όταν υπάρχουν ιδιαίτερα προβλήματα στη μάθησηή τη συμπεριφορά του/της. Είναι σημαντικό να μην παραβλέπεται ότι η εμπιστοσύνη του/της μαθητή/τριας στο σχολείο ενισχύεται και από τη θετική στάση των γονέων προς το σχολείο και τον/τη δάσκαλο/α. Για οποιοδήποτε θέμα παιδαγωγικό, διδακτικό ή διοικητικό, οι γονείς απευθύνονται αρχικά στον/στην αντίστοιχο/η εκπαιδευτικό της τάξης ή της ειδικότητας, οι οποίοι/ες και θα διευθετήσουν το θέμα. Μόνο σε περίπτωση που παρίσταται ανάγκη απευθύνονται στον Διευθυντή του σχολείου. 

  Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί άλλο παιδί εκτός της οικογένειάς του στο χώρο του σχολείου. 

  Οι γονείς οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, και να ενημερώνουν άμεσα τους/τις εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το σχολείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους. Οι γονείς μπορούν και πρέπει να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις έντυπες ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές/τριες (ή αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων) ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου. 

 Οι γονείς προσέρχονται στο σχολείο στις παρακάτω περιπτώσεις: μια φορά το μήνα για να πληροφορούνται για την πρόοδο και τη συμπεριφορά των μαθητών/τριων, στο τέλος κάθε τριμήνου για τη βαθμολογία, όσες φορές κληθούν εκτάκτως από τον Δ/ντή ή τον/την Εκπαιδευτικό, σε έκτακτες συναντήσεις σε χρόνο που έχουν εγκαίρως ορίσει οι εκπαιδευτικοί. 

  Σε οποιαδήποτε έκτακτη περίπτωση οι Γονείς επικοινωνούν τηλεφωνικά με το σχολείο και κανονίζουν το χρόνο συνάντησης με τη Διεύθυνση του σχολείου. 

 Για οποιοδήποτε παιδαγωγικό ή διδακτικό θέμα αλληλοενημέρωσης γονέων και εκπαιδευτικών, πραγματοποιείται ανάλογη συνάντηση κατόπιν συνεννόησης. 

  Η Δ/νση του σχολείου και οι εφημερεύοντες είναι υπεύθυνοι/ες δια νόμου για την ασφάλεια των παιδιών και διατηρούν τις πόρτες εισόδου και εξόδου του σχολείου τους κλειστές καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του. 

  Η επίσκεψη και η παραμονή των γονέων στους χώρους του σχολείου, την ώρα της λειτουργίας του δεν επιτρέπεται. Οι γονείς εισέρχονται στο σχολείο μόνο κατά τις προγραμματισμένες ώρες συναντήσεων με τους/τις εκπαιδευτικούς των τάξεων και μετά από άδεια του Διευθυντή (με εξαίρεση την περίπτωση επείγουσας πρωινής ενημέρωσης εκπαιδευτικού από γονέα για τυχόν επείγον έκτακτο θέμα). 

 Ψηφιακή Ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων: Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών έχουν τη δυνατότητα έκδοσης Βεβαίωσης Φοίτησης των παιδιών τους μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/attending-school). Δίνεται η δυνατότητα στους γονείς/κηδεμόνες να ενημερώνονται ηλεκτρονικά για τις απουσίες, τη βαθμολογία των μαθητών/τριών και ανακοινώσεις που αφορούν τη σχολική μονάδα μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής «e-Parents (https://eschools.minedu.gov.gr/). 

  ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ 

  Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους/στις μαθητές/τριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Οι μαθητές/τριες πρέπει να μάθουν να αγαπούν και να σέβονται το Σχολείο τους, να μάθουν να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για τον καλλωπισμό του και να τον προστατεύουν. 

  Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων. Όλοι οφείλουμε να προσέχουμε τα έπιπλα και τις εγκαταστάσεις του Σχολείου. Κάθε καταστροφή, εκτός από τη ζημιά και τη δυσκολία αποκατάστασης, ασχημίζει και υποβαθμίζει τον χώρο στον οποίο βρισκόμαστε πολλές ώρες την ημέρα. Γι’ αυτό διατηρούμε τους χώρους καθαρούς, δεν γράφουμε στα θρανία και στους τοίχους, δεν προκαλούμε φθορές στα έπιπλα και στο εποπτικό υλικό. 

  Κάθε μαθητής/τρια είναι υπεύθυνος για οποιαδήποτε φθορά προκαλέσει στη σχολική περιουσία και ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή. Ο/Η γονέας/κηδεμόνας, του/της μαθητή/τριας που αποδεδειγμένα έχει προκαλέσει φθορά στην περιουσία του σχολείου, οφείλει να την αποκαταστήσει μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών από την ημέρα που θα ενημερωθεί. Σε περίπτωση που δηλώσει ότι δεν προτίθεται να αποκαταστήσει τη ζημιά, τότε ο Διευθυντής ενημερώνει το Δήμο, ο οποίος θα αποκαταστήσει τη φθορά και το αποδεικτικό εξόφλησης θα 10 αποσταλεί στον γονέα/κηδεμόνα του/της μαθητή/τριας που προκάλεσε τη φθορά, για να καταβάλει εντός πέντε (5) ημερών το αντίστοιχο ποσό. 

  ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ 

  α) Προσωπικά δεδομένα 

  Τηρείται απαρέγκλιτα η ισχύουσα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (GDPR), επιβάλλεται η γραπτή συγκατάθεση των γονέων ως προς τη συλλογή, επεξεργασία και δημοσιοποίηση οπτικού υλικού των παιδιών τους. 

 β) Επίδοση και Αξιολόγηση 

  Κάθε μαθητής αποτελεί μια ιδιαίτερη ξεχωριστή προσωπικότητα και έχει τις δικές του ανάγκες, τα δικά του προβλήματα και τη δική του ψυχοσύνθεση. Αυτό κάνει πολύ δύσκολο και πολυσύνθετο το έργο της διαπαιδαγώ-γησης και αξιολόγησης του μαθητή. 

 Η αξιολόγηση των μαθητών συνδιαμορφώνεται από:  

  • Τη συμμετοχή στο μάθημα και τις καθημερινές εργασίες της τάξης  
  • Την καθημερινή προφορική επίδοση στο μάθημα της ημέρας  
  • Την επίδοση στις γραπτές επαναληπτικές δοκιμασίες  
  • Την επιμέλεια και τη συνέπεια στις εργασίες που έχει για το σπίτι  
  • Τη συμμετοχή και συμπεριφορά στην ομάδα που ανήκει 
  • Τη γενική συμπεριφορά απέναντι στους συμμαθητές και τους δασκάλους του 

  Ο εκπαιδευτικός ορίζει συγκεκριμένη ημέρα και ώρα κάθε μήνα, κατά την οποία μπορεί κάθε γονέας/κηδεμόνας να ενημερώνεται για την πρόοδο του παιδιού του. Σε περίπτωση ανάγκης ο γονέας ή κηδεμόνας μπορεί να συναντηθεί με τον εκπαιδευτικό, αφού πρώτα τον/την ενημερώσει τηλεφωνικά για την επίσκεψή του. 

  Η ενημέρωση από τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων γίνεται σε συνάντηση μετά από τηλεφωνική επικοινωνία. Στο τέλος κάθε τριμήνου ο εκπαιδευτικός αξιολογεί τη συνολική επίδοση των μαθητών του και παραδίδει τη βαθμολογία στο Διευθυντή. Ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφασίζει την ημερομηνία κατά την οποία οι γονείς θα ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους και θα πάρουν τους ελέγχους προόδου. Την ημέρα εκείνη κάθε εκπαιδευτικός παρουσιάζει περιγραφικά την συνολική εικόνα του μαθητή ως προς τη συμπεριφορά και τη μαθησιακή διαδικασία στον γονέα κηδεμόνα του. Η προσέλευση των γονέων και κηδεμόνων στις συναντήσεις ποορίζονται από το σχολείο είναι απαραίτητη. 

  γ) Σχολείο-Φορείς 

  Το σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία με όλους τους φορείς για την προαγωγή του σχολικού έργου. Είναι προφανές ότι το εκπαιδευτικό έργο και η παιδαγωγική λειτουργία ανήκει στην αρμοδιότητα και ευθύνη των εκπαιδευτικών, του Συλλόγου των εκπαιδευτικών και του Διευθυντή του κάθε σχολείου. Τα θέματα όμως της παιδαγωγικής λειτουργίας και το κλίμα στο σχολικό χώρο επηρεάζονται από την καλή συνεργασία των εκπαιδευτικών, του Διευθυντή και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. 

  Η Σχολική Επιτροπή, το Σχολικό Συμβούλιο, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, οι επιστημονικοί, καλλιτεχνικοί και πολιτιστικοί φορείς, πέρα από το θεσμικό τους ρόλο, πρέπει να είναι και συμπαραστάτες του σχολείου. Ένα ανοιχτό δημοκρατικό σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων αυτών, για να επιτύχει στην αποστολή του. Ο κοινωνικός περίγυρος αποτελεί το περιβάλλον μέσα στο οποίο το σχολείο αναπτύσσει το μορφωτικό έργο του. 

  δ) Λειτουργία Κυλικείου 

  Το Υπουργείο Υγείας ορίζει με υγειονομικές διατάξεις τα προϊόντα που μπορούν να διατίθενται στα Σχολικά Κυλικεία, με στόχο την προστασία και προαγωγή της υγείας των μαθητών/μαθητριών και τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος σε θέματα υγιεινής διατροφής. Ενδεικτικά κατάλληλα προϊόντΦρού- τα και λαχανικά εποχής (αποξηραμένα φρούτα, φυσικοί χυμοί, σαλάτες, φρουτοσαλάτες κ.λπ.), γαλακτοκομικά (γάλα, γιαούρτι, τυριά κ.λπ.), αρτοσκευάσματα (κουλούρι, φρυγανιές, μουστοκούλουρα, μπάρες δημητριακών, σταφιδόψωμο κ.λπ.). 

   ε) Αντιμετώπιση έκτακτων φαινομένων και αναγκών 

  Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση Σεισμικού Κινδύνου, τη διαχείριση Πυρκαγιών, Ακραίων Καιρικών Φαινομένων και Τεχνολογικών Καταστροφών και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής. 

  Ο Διευθυντής του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης ενημερώνουν τους μαθητές/τριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών. 

  Διευκρινίζεται ότι οι μαθητές/τριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους, αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό. 

  Η χρήση μάσκας από τους/τις μαθητές/τριες, το διδακτικό, ειδικό βοηθητικό, βοηθητικό προσωπικό και κάθε επισκέπτη του σχολείου είναι ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ, τόσο στους εσωτερικούς όσο και στους εξωτερικούς χώρους του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να υπενθυμίζουν στους/στις μαθητές/τριες τον ορθό και ασφαλή τρόπο χρήσης της μάσκας. Σε περίπτωση συμπτώματος αδιαθεσίας από μαθητή/τρια, προβλέπεται η απομόνωση και παραμονή του/της σε ειδικό χώρο που έχει οριστεί ως αίθουσα covid και ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας ώστε να αποχωρήσει από το σχολείο. Οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί καλό είναι να κάνουν χρήση του αντισηπτικού διαλύματος, που υπάρχει στην τάξη. Το ίδιο πρέπει να κάνουν πριν και μετά τη χρήση τουαλέτας. 

  Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων όλοι οι εμπλεκόμενοι με την εκπαιδευτική διαδικασία οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας κτλ. Για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

  Ο παρών Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο των Διδασκόντων/Διδασκουσών, καθώς και από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. 

  Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για ένα σχολικό έτος.

http://2odimskiath.blogspot.com/                                        

 ΤΗΛ. 2427022504


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

11η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Η ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΗ ΣΚΟΠΕΛΟ