ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ETWINNING ΕΡΓΟΥ ''TWINVERSE''
Το ετήσιο συνεργατικό, διακρατικό etwinning έργο αδελφοποίησης σχολείων της Ευρώπης ''TWINVERSE'' στο οποίο συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ'1 τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Σκιάθου τη σχολική χρονιά 2024-25, στα πλαίσια του μαθήματος της Αγγλικής Γλώσσας, ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία τον Μάιο.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ- ΜΑΡΤΙΟΥ: Ξεκινήσαμε τις αποστολές στους πλανήτες και τον Ήλιο.
Oι μαθητές-τριες εργάστηκαν σε διακρατικές ομάδες.
1. Κάθε ομάδα είχε την αποστολή να εξερευνήσει έναν συγκεκριμένο πλανήτη. Κατά τη διάρκεια των αποστολών της, κάθε ομάδα ανακαλύπτε ένα νέο βραχιόλι στους αντίστοιχους πλανήτες της. Κάθε βραχιόλι αντιπροσώπευε μια διαφορετική αξία, όπως θάρρος, ενσυναίσθηση, ομαδική εργασία ή ανθεκτικότητα. Η συλλογή αυτών των βραχιολιών ήταν ζωτικής σημασίας για την επίλυση των μυστηρίων των πλανητών και τη συνέχεια του ταξιδιού τους.
Μια ομάδα ανέλαβε να περιγράψει έναν χαρακτήρα που ζει στον πλανήτη και έχει κάποια χαρακτηριστικά που θυμίζουν αυτόν τον πλανήτη. Μια ομάδα σχεδίασε τον χαρακτήρα. Μια ομάδα έγραψε ένα κείμενο για μια περιπέτεια δύσκολη και επικίνδυνη στον πλανήτη. Μια ομάδα δημιούργησε μια εικόνα για την περιπέτεια, ενώ μια ομάδα δημιούργησε το βραχιόλι. Όλες οι εργασίες των σχολείων συγκεντρώθηκαν σε ένα sandbox στο ψηφιακό εργαλείο Padlet.
2. Μια ομάδα μαθητών δημιούργησε ένα εικονικό Escape Room για τον δικό τους πλανήτη, προκειμένου να μπορέσουν να φύγουν από τον πλανήτη και να συνεχίσουν την εξερεύνηση.
Δημιούργησαν ένα κουίζ με ερωτήσεις για τον πλανήτη: όποιος θέλει να φύγει από τον πλανήτη πρέπει να λύσει το κουίζ, να απαντήσει στην ερώτηση και ούτω καθεξής.
Συλλέξαμε αυτά τα παιχνίδια σε έναν Genially χάρτη του Ηλιακού Συστήματος (μια ετικέτα για το Escape Room κάθε πλανήτη). Με την επιτυχή ολοκλήρωση των παιχνιδιών κάθε μαθητής-τρια, κέρδιζε το ατομικό διαστημικό του διαβατήριο.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ- ΜΑΙΟΥ: Η περιπέτεια συνεχίστηκε με τους εξερευνητές να παγιδεύονται σε μια τεράστια μαύρη τρύπα. Είναι μια πόρτα σε ένα παράλληλο σύμπαν, το Twinverse.
Στο Twinverse οι άνθρωποι ζουν ειρηνικά, συνεργάζονται και βοηθούν ο ένας τον άλλον.
Στο Twinverse υπάρχουν άπειρες δυνατότητες και οι καταστάσεις έχουν ατελείωτα αποτελέσματα. Το κοινό χαρακτηριστικό του Twinverse είναι ότι μια αρνητική κατάσταση καταλήγει πάντα σε μια θετική λύση. Κάθε σχολείο της Ομάδας Α φαντάστηκε μια άσχημη κατάσταση στο σχολείο ή εκτός σχολείου (για παράδειγμα, ένα παιδί που δεν είναι ευπρόσδεκτο στην τάξη) και δημιούργησε ένα κόμικ. Η ίδια κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική στο Twinverse και έχει αίσιο τέλος. Έτσι, κάθε σχολείο της ομάδας Β φαντάστηκε και δημιούργησε τη θετική εκδοχή της κακής κατάστασης, ενσωματώνοντας ένα από τα βραχιόλια που ανακάλυψαν κατά τις πλανητικές αποστολές τους. Αυτά τα βραχιόλια χρησιμεύουν ως υπενθύμιση ότι ακόμη και σε δύσκολους καιρούς, η θετική αλλαγή είναι δυνατή μέσω των αξιών που αντιπροσωπεύουν. Οι μαθητές και οι μαθήτριες δουλεύοντας συνεργατικά σε ομάδες δημιούργησαν με το εργαλείο Canva, και τη χρήση ΑΙ, κόμικς τα οποία συγκεντρώθηκαν σε ένα ebook στο εργαλείο Storyjumper.
Είχαμε επίσης την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε τρία webinars με θέμα το διάστημα και καλεσμένους ομιλητές αστροφυσικούς από την Ιταλία, φτιάξαμε το διαστημικό μας λεξικό και στείλαμε στο Διάστημα τα μηνύματά μας για Ειρήνη, Αλληλεγγύη και Συνεργασία!
Τελευταία δραστηριότητα πριν το κλείσιμο του έργου μας ήταν η συμπλήρωση του τελικού ερωτηματολογίου αξιολόγησης για μαθητές-τριες και εκπαιδευτικούς.
Ευχαριστούμε πολύ τις ιδρύτριες του έργου Monica Frigerio & Fernanda Soares για την πρόσκληση και την άψογη συνεργασία και φυσικά, όλους τους συνεργάτες και συνοδοιπόρους σε αυτό το όμορφο ταξίδι στο Διάστημα και σε ένα παράλληλο και πιο δίκαιο σύμπαν που όλοι-ες ονειρευόμαστε!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου